- Resursdag på onsdag den 24/5 mellan kl. 8:30-14:30. Detta betyder att eleverna får chans att göra klart sina uppgifter i olika ämnen. Eleverna börjar i sina respektive klassrum.
- Nedan NY information från vår IT-ansvarige Petter angående insamling av iPads:
Angående iPads vårterminen 2017
Under slutat av vårterminen kommer IT-avdelningen att samla in de drygt 800 iPads som finns i Fullersta rektorsområde. Detta görs för att installera ett MDM-system, som gör att hanteringen av iPads i rektorsområdet sker automatiskt via nätverk, i stället för manuellt, som idag. Vi kommer att behålla iPadsen över sommaren, för att installera det nya systemet, reparera eventuella skador och sätta in iPadsen i nya, mer tåliga skal. OBS! Reparation görs bara på iPads med uppenbara skador så som sprucken skärm. Mentor tillsammans med elev ansvarar för att skolmaterial överförs till Google Drive innan nollställning. Materialet finns tillgängligt igen till hösten när eleverna får tillbaka sin iPad.
1. De elever som har en skadad iPad fyller i en reparationsblankett. Målsmän debiteras beroende på skada enligt följande tariff:
- 500 kronor för trasig touchscreen (glaset)
- 500 kronor för trasig kontakt
- 1000 kronor för trasig LCD (gäller iPad Air)
- 1800 kronor för trasig LCD (gäller iPad Air 2)
Vad är den stora skillnaden från förut?
Eleven kommer inte att ha ett eget appleID utan tilldelas ett automatiskt, för att öka säkerheten kring elevens intrigitet och underlätta uppstart samt åtkomst till lektionsmaterial
Installering och byte av appar kommer att ske via internet och involverar inte någon elevinteraktion
Uppdatering av appar sker automatiskt
Nollställning och upphittande av förlorade iPads underlättas och säkerheten kring iPadsen ökar
Vi önskar er en härlig vårsol!
Arbetslag Rubin
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.