Svenska
Britt-Marie: Vi fortsätter att skriva referat. Eleverna har valt
olika artiklar att referera och ska på fredag lämna in sina referat.
Markus: Vi fortsätter jobba med arbetsområdet
olika artiklar att referera och ska på fredag lämna in sina referat.
Markus: Vi fortsätter jobba med arbetsområdet
noveller.
Matematik
Vi fortsätter jobba med addition och subtraktion
av negativa tal.
Engelska
Britt-Marie: Vi arbetar med boken "The Absolutely True Diary of a
Part-time Indian". Vecka 37 har vi läst och lyssnat till kap. 1-7 (s. 1-53)
samt arbetat med tillhörande uppgifter. På onsdag ska alla vara klara
med detta, för då fortsätter vi läsa och lyssna till kap. 8-14 (s. 54-103).
Britt-Marie: Vi arbetar med boken "The Absolutely True Diary of a
Part-time Indian". Vecka 37 har vi läst och lyssnat till kap. 1-7 (s. 1-53)
samt arbetat med tillhörande uppgifter. På onsdag ska alla vara klara
med detta, för då fortsätter vi läsa och lyssna till kap. 8-14 (s. 54-103).
Carola: Vi Lyssnar och läser kapitel 2-7 i boken Holes och arbetar med
uppgifter som hör till boken. Deadline: Nästa fredag v.38 ska alla ha
läst dessa kapitel och vara klara med alla uppgifter som hör till
kapitel 2-7. Vecka 39 läser och lyssnar vi vidare på kapitel 8-17.
Viktigt då att man är i fas!
Slöjd
Arbeta med idéen och idé utveckling och planering av uppgiften.
Göra skiss, modell och kaplista.
No
Vi kommer att fortsätta med kroppen denna vecka med fokus
på skelettet. Vi förbereder också inför ett test i Biologi om Cell,
Hud, Muskler och skelett. Testet kommer att vara v 39 i halvklass.
Tk
Vi kommer att börja med ellära och några elektriska komponenter
och deras funktion.
So
Under vecka 38 kommer vi att fokusera på kommunen. Eleverna
kommer att jobba parvis med en uppgift om hur de vill
förbättra/utveckla Huddinge kommun. Uppgiftens fokus
ligger på att förklara sina förslag, varför de är bra och
viktiga och att resonera kring konsekvenser av förslagen.
Spanska
Julia: Vi arbetar med kap 2 som tar upp en vanlig dag.
Erika: Eleverna börjar med sina vloggar, som de verkar
ganska taggade inför, där de ska beskriva en vanlig dag.
Tyska
Vi läser och lyssnar på dialogen “Ich habe hohes Fieber” s.66
i textboken Der Sprung. Vi skriver egna dialoger och spelar upp dessa
i klassen. Vi lär oss bilda meningar med modala hjälpverb
Franska
Vi jobbar med kapitlet 1b , La rentrée.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.